Het cijfer 6 en nog veel meer …

12 oktober 2019

Vorige berichten:

Maandagochtend stelde Nelle ( omdat ze vorige week 6 jaar werd ) haar levenslijn voor.

Ze wist bij elke foto uit haar babyπŸ‘ΆΒ  – peuter – kleuterπŸ‘§ – en lager onderwijsperiode wel iets te vertellen.

Twee dikke duimen, Nelle πŸ‘πŸ˜ƒπŸ‘πŸ˜ƒ!

Deze week leerden we de cijfers 5 en 6 leggen met blokjes, schrijven, zoeken in onze klas, …

Als bewegingstussendoortje maakten we met onze lichamen deze cijfers in de gang.

Het werd een uitdaging, maar uiteindelijk slaagde een groepje kids erin om de 6 te maken πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘πŸ‘!

We schoven deze week ook nog eens door bij de opdrachten van ons tandenproject.

Op onze tandenkalender plakte elk kind hoeveel tandjes ze al verloren hebben, er werden nog tandendoosjes geverfd, de tandenspelletjes waren nog steeds populair, …

We trokken ook gekke tandenfoto’s om op ons tandendoosje te plakken πŸ“ΈπŸ“Έ.

Emiel zorgde ervoor dat we onze woensdagmorgen supergezond startten, want hij had thuis voor zijn receptenronde heerlijke fruitstokjes πŸ“πŸ‘πŸπŸπŸŽπŸŒπŸ‹gemaakt.Β 

Aan de hand van foto’s legde hij stap voor stap piekfijn uit hoe hij te werk ging.

Emiel, je hebt dat super gedaan πŸ‘ŒπŸ‘Œ!

We sloten onze week en ons tandenproject vrijdagnamiddag af met een tof rapliedje, waarop we onze tanden supergoed poetstenβœ”βœ”βœ”.

Onze tandendoosjes werden afgewerkt, zodat ze mee naar huis konden en al onze uitgevallen melktandjes erin kunnen verzamelen.