Hiep, hiep, hoera voor Rebeka en Noëmie, leuke boekenrondes

7 april 2019

Vorige berichten:

De vijfdejaars hebben geëxperimenteerd hoe ze toepassingen i.v.m. ongelijke verdeling kunnen oplossen. Ze hebben in groepjes M&M’s  gekregen die ze onder hun drieën moesten verdelen, waarvan 1 persoon er 3 meer had. Al handelend onderzochten ze hoe ze dit probleem op een efficiënte wijze konden oplossen. Dit hebben ze super goed gedaan. Ze ontdekten al gauw welke oplossingsstrategie hen vlot kon helpen bij het oplossen van het probleem.

Tijdens de Franse les hebben we een quiz gehouden over de woordenschat van contact 12. De leerlingen kenden hun woordenschat al heel goed. We eindigden de les met het liedje dat regelmatig in ons hoofd blijft hangen: ‘C’est mon chouchou’. 🙂

Heel wat leerlingen hebben tijdens de boekenronde hun gelezen boek voorgesteld. Door er samen over te communiceren, ontdekten we een brede waaier van boeken die onze nieuwsgierigheid kon opwekken. De boeken werden mooi gepresenteerd d.m.v. gedichten, tekeningen, creaties,… Wat hebben jullie dit goed gedaan. 😉

Ook werden, de door de leerlingen, gemaakte collages van de verkeersborden voorgesteld. Zo hebben we meer geleerd over de verschillende soorten verkeersborden die de leerlingen hebben onderzocht.

De journalisten van de week Alexander, Amélie en Quinten brachten  ons op de hoogte van het  nieuws.

Donderdag hadden we 2 jarige jetjes in de klas. Hiep, hiep, hoera voor Rebeka en Noëmie. Van harte gefeliciteerd dames! Ze trakteerden ons met  heerlijke warme soep en wafels.

We eindigden onze week door gezellig te ontbijten in de klas. Dank je wel aan iedereen. We hebben ervan genoten. Nu genieten van de welverdiende vakantie.

Een fijne paasvakantie voor iedereen!

Geniet ervan.