sociale vaardigheden met Kristie

10 oktober 2021

Vorige berichten:

Uitleg klasopstelling

  • De leerlingen en lkr mogen om beurt een popje kiezen.
  • De leerlingen en lkr mogen om beurt hun popje plaatsen op het bord.
  • De lln en lkr vertellen om beurt over de plaats waar ze gaan staan (bij wie, waarom, …), ze mogen nog van plaats wijzigen indien ze dit willen.
  • De leerlingen en lkr kiezen om beurt één of meerdere picto’s (blij, bang, boos, …) om aan te geven hoe zij zich voelen in de klas en leggen deze bij hun popje en vertellen als ze willen iets bij elke picto die ze gelegd hebben.
  • Leerlingen mogen reageren of vragen stellen aan de leerling die aan bod komt.

  • Het glunderschrift
    Uitleg glunderschrift + glunderketting

    • Kristie legt het doel van het glunderschrift uit en geeft enkele voorbeelden.
    • De leerlingen krijgen elke een schrift en maken een voorblad dat ze plakken op de voorkant van hun schrift.
    • De leerlingen vullen een blad in met een bijzonder weetje over zichzelf (Wat zou jij willen dat je juf/meester van jou wist?
    • Kristie legt uit dat we dit jaar een nieuwe glunderketting zullen maken met de klas.
    • De leerlingen gaan om beurt drie kleuren kiezen voor het maken van een bolletje voor de glunderketting.