Composteren, 1ste plannetjestijd en een getallenzoektocht!

25 oktober 2020

Vorige berichten:

Maandagnamiddag kwam Kim van GoodPlanet Belgium op bezoek in onze klas, om ons veel bij te leren over composteren.Β 

Wat fijn om te horen dat er heel wat kinderen thuis samen met hun ouders al mee bezig zijn…

Na een leuk verhaal en een spelletje in de kring trokken we naar buiten om op zoek te gaan naar diertjes die samen met groenafval zorgen voor goede grond.

En wie goed zoektπŸ‘€πŸ‘€πŸ‘€ , die vindt πŸ˜ƒπŸ˜ƒπŸ˜ƒ!!!

Wat een leuke en leerrijke groene vingers – activiteit πŸ‘Œ!

Tijdens de rekenles op dinsdag maakten we kennis met mijnheer Krokodil.

Met zijn bek leerden we op een speelse manier de vergelijkingstekens ‘ minder dan ‘ en ‘ meer dan ‘ kennen.

Daarna oefenden we de symbolen in op ons whitebordje en buiten op de speelplaats.

Super gewerkt, lieve kidsΒ  πŸ™Œ!

Woensdagmorgen stelden Nore en Jesus hun verrassingsronde voor.

Nore liet ons tijdens haar techniek – en wetenschapsronde zien hoe je een kompas zelf kunt maken.

Jeus vertelde over zijn mooie vakantieherinneringen in ItaliΓ« tijdens zijn vakantieronde.

Heel goed gedaan, Nore en Jesus πŸ‘πŸ‘!

En hoe fijn dat er al meteen een goed idee uit voortkwam, want we willen heel graag eens gaan wandelen met een kompas.

Plannetjestijd, dat is waar we donderdag voor de 1ste keer mee startten: JOEPIE!!!

Eerst naar de belangrijkste nieuwtjes luisteren, dan 25 minuten ons plan uitvoeren en afsluiten in de leerkring, waar we onze afgewerkte werkstukken in de galerij met veel plezier aan elkaar voorstelden.

SUPERFIJN, om zo actief te starten aan ons dagje πŸ’ͺπŸ’ͺ😁!

 

Getallen, getallen en nog eens getallen… daar gingen we op zoek naar in onze school.

We ontdekten dat een getal voor verschillende manier gebruikt wordt: als code, als hoeveelheid, als rangorde, als maatgetal, …

Wat een leuke getallenzoektocht ❀!

Als afsluiter maakten we onze huisnummer in klei…

 

De flesjes van onze doe – taak gebruikten we vrijdag na onze rekentoets.

Waar zit het meeste / minste in?

Rangschik de flesjes van veel naar weinig en van weinig naar veel.

Welk flesje is vol / bijna leeg / halfvol?

Ook werkten we vrijdag ons contractwerk nog af en sommige kids voerden een sneller – klaartaakje uit.