Onderzoekje en schrijfpatronen

4 juni 2022

Vorige berichten:

Nadat Irmak een lieveheersbeestje en wormen naar de klas had gebracht om erover te leren, planden we een onderzoekje in over de lieveheersbeestjes. Zo leerden we of ze giftig zijn, wat ze eten en waar ze wonen, hoeveel poten en stippen ze hebben, hun levenscyclus, of ze kunnen vliegen, enzovoort.

Deze week oefenden we ook vooral rond schrijfpatronen zoals boogjes, strepen, kronkels en tanden, zowel met scheerschuim als op papier. Daarnaast gingen we veel puzzelen en bakjestijd doen: knip- en kleefopdracht: een puzzel van een koala, het juiste aantal ronde stickers plakken bij het getal, dobbelen en de houding op de prent nabootsen, iets creatiefs bouwen met de schroefjes, latjes, moeren en bouten. In de kring deden we een quiz over dieren (bij een juist antwoord moesten we een groen blokje omhoog doen en bij een fout antwoord een rood blokje) en een patroon verderzetten met schrijfpatronen, vormen en kleuren. Tijdens hoekenwerk oefenden wij verschillende lijnen knippen in de knipbak, drukken, knutselen en een versje oefenen voor Vaderdag (ateliers), strijkparelen en een computerspelletje spelen (het minste getal aanduiden).

We kregen een prinses over de vloer met de vraag of  de kindjes haar wilde helpen om Viesvuilland weer mooi en proper te maken. Via een parcours leerden we het afval in de juiste vuilbak te gooien. Nadien werd er besproken hoe we ook afval kunnen voorkomen.

Een aangename, goedgevulde week dus.

Herinnering: Maandag is geen school. Dus tot dinsdag! 😉